fbpx ...
WIT FOTOGRAFIE

Hoe organiseer je een personeelsfeest?

Hoe organiseer je een personeelsfeest? In deze blog geven wij jou mee met welke belangrijke aspecten je rekening moet houden.
    Add a header to begin generating the table of contents
    Scroll to Top

    Hoe organiseer je een personeelsfeest? In deze blog geven wij jou mee met welke belangrijke aspecten je rekening moet houden.

    Waarom een personeelsfeest?

    Feest vieren in je bedrijf is belangrijk! Denk aan klinken op een nieuwe samenwerking, een nieuw product lanceren, een jubileum vieren of je personeel eens goed in de watten leggen. En dat laatste is toch wel belangrijk. Jouw personeel in de bloemetjes zetten en hen bedanken voor hun harde werk en inzet van de afgelopen tijd kan je perfect doen aan de hand van een spetterend personeelsfeest! Werknemers zullen zich enorm gewaardeerd voelen en het is tevens het ideale moment om hun collega’s eens in een informele setting beter te leren kennen. Wij geloven dat personeelsfeesten bijdragen aan een optimale team-spirit!

    Organiseren we dit zelf of met een eventplanner?

    Bij de organisatie van een personeelsfeest komt natuurlijk heel wat kijken: de perfecte locatie zoeken, een leuk thema kiezen en uitwerken, de juiste eventpartners selecteren etc. Hebben jullie een eventplanner binnen het bedrijf? Perfect! Zij of hij kan zich volledig storten op de organisatie hiervan. Heb je deze niet dan raden wij jou aan om met een externe eventplanner te werken.

    Het plannen van een personeelsfeest vraagt tijd, geduld en kennis. Als event planner zijn we er om dit alles van jou over te nemen en jullie te ontzorgen tijdens de voorbereidingen van jullie personeelsfeest, alsook op de dag van jullie feest zelf. Zo kunnen jullie zich blijven focussen op jullie taken binnen jullie bedrijfsdomein en optimaal meegenieten op de dag van jullie personeelsfeest.

    Hoe gaan we te werk? Doorheen de voorbereidingen van jullie personeelsfeest, komen we enkele keren samen om het feest volledig naar jullie noden en wensen te organiseren. We houden daarbij rekening met jullie visie, missie, waarden en normen. Tijdens een eerste samenkomst of kennismaking is het belangrijk dat jullie alle belangrijke eerste info meegeven (budget, aantal genodigden, regio/locatie waar jullie feest doorgaat etc.)

    Moet ik een thema voorzien?

    Een themafeest, het is niet voor iedereen weggelegd. Weet je van je personeel dat ze geen grote fans zijn? Pak het dan minimalistisch aan met bijvoorbeeld een leuke dresscode of kleur die je oplegt.

    Heb je toch grote liefhebbers van themafeesten en verkleedpartijtjes? Ga dan all the way en kies voor een leuk thema! Dit kan gaan van een Winter Wonderland tot een roaring 20’s, jungle fever tot discoavond. Wat belangrijk is, is dat je nu vooral dat thema doortrekt in alles aspecten van jouw evenement (denk aan het ontwerp van je uitnodigingen, de catering, de muziek etc..

    Weet je niet goed welk thema te gebruiken? Kijk naar het ontstaan van je bedrijf, verhalen van werknemers of ervaringen van de afgelopen jaren. Zo kom je misschien uit op een prachtig en uniek thema!

    Photocredits: AF-Fotografie.com

    Hoe bedank ik mijn personeel?

    Zorg dat je als werkgever of manager altijd even de tijd neemt om het woord te nemen en je personeel effectief mondeling te bedanken. Dit wordt vaak vergeten, maar wordt enorm gewaardeerd door de werknemers.

    Daarboven is het natuurlijk fijn om een klein bedankje mee te geven. Denk bijvoorbeeld aan een geurkaars met het logo van het bedrijf erop of gepersonaliseerde zoetigheden.

    Zoek je iets grappiger, dan kan je ook originele awards uitreiken. Bijvoorbeeld voor de beste grappenmaker of voor de langste werknemer.

     

    Klaar om in de organisatie van jouw personeelsfeest te duiken? Aarzel dan niet om ons te contacteren en samen jouw droomfeest een werkelijkheid laten worden.

     

    Share this post

    dieetwensen

    Hoe ga ik om met de dieetwensen van mijn gasten?

    De dag van vandaag kijken we er niet meer van op als iemand bepaalde dieetwensen of -restricties heeft. Wanneer je dus een feest organiseert bestaat de kans dat je voor enkele gasten rekening zal moeten houden met bepaalde voedingswensen. In deze blog vertellen we jou hoe je dit het best aanpakt en communiceert naar jouw cateraar.

    >> lees meer

    Originele vrijgezellenfeest activiteiten

    Staat het huwelijk van jouw vriend of vriendin bijna voor de deur? Dan is het hoog tijd om voor hen een vrijgezellenfeest te plannen! We kennen allemaal de stadsspelletjes of het uitgaan met de vrienden of vriendinnen om de laatste dagen of weken als niet-getrouwde te vieren. Maar wil je de bruid of bruidegom verrassen met een originele activiteit? Lees dan zeker verder, want in deze blog geven wij jou enkele leuke alternatieve activiteiten.

    >> lees meer
    WIT FOTOGRAFIE

    Hoe organiseer je een personeelsfeest?

    Hoe organiseer je een personeelsfeest? In deze blog geven wij jou mee met welke belangrijke aspecten je rekening moet houden.

    >> lees meer

    Welke info bezorg je de eventplanner?

    Heb je gekozen voor een eventplanner om jouw bedrijfsevenement te organiseren? Goede keuze! Maar welke info bezorg je aan de eventplanner?

    >> lees meer

    Wat te doen met de bloemen na jouw huwelijksdag?

    Bloemen op een huwelijk? Voor velen een absolute must. Van het bruidsboeket en bloemen voor de bruidssuite tot de prachtige florale aankleding van je ceremonie- en feestlocatie. Bloemen zorgen voor een ware streling van het oog en maken het geheel toch altijd iets feestelijker en gezelliger. Maar wat doe je nu met al die bloemen na je grote dag? Wij geven jou graag enkele tips en ideeën!

    >> lees meer
    get married in belgium

    Five reasons to get married in Belgium

    Looking for a unique place to celebrate your wedding? Consider to get married in Belgium! It may be a small country, but Belgium is full of hidden gems.

    >> lees meer

    Vragen? Blijf er niet mee zitten.

    Scroll to Top