fbpx ...
communiefeest of lentefeest

Communiefeest of lentefeest organiseren?

Heb je een communiefeest of lentefeest in ’t verschiet voor je kleine spruit dit jaar? Dan is het nu de ideale moment om te beginnen plannen.
    Add a header to begin generating the table of contents
    Scroll to Top

    Staat dit jaar een communie- of lentefeest gepland? Dan is het nu de ideale moment om te beginnen plannen want zo’n feest organiseren vraagt best wat voorbereiding, organisatietalent en tijd. Om jullie bij de organisatie een zekere leidraad te bieden, geef ik jullie graag vier tips mee om er een waauw-feest van te maken.

    Zet het feestbeest centraal

    Op het communiefeest of lentefeest mag je zoon of dochter uiteraard centraal staan. Vertrek daarom steeds vanuit hun droombeelden, idealen of lievelingsitems. Stel jezelf de vraag: wat typeert mijn zoon of dochter? Welke kleuren vindt hij of zij leuk? Welke passie heeft hij of zij? Het is wel degelijk een meerwaarde als je de persoonlijkheid van je kind naar voor laat komen tijdens het feest. Zo voelt hij of zij dat het echt wel om hem of haar draait.

    communiefeest

    Zorg voor een eyecatcher

    Een communiefeest of lentefeest decoreren of stylen kan verschillende proporties aannemen. Ofwel kun je kiezen om “all the way” te gaan en een specifiek thema te kiezen zoals een hip junglethema, een prinsessenfeest, een feest voor schattige unicorns of stoere piraten, ofwel kies je voor de “less is more” aanpakwaarbij je één of meerdere themakleuren kiest en deze naar voor brengt met behulp van bloemen, servietten, slingers of ballonnen. Bij dit laatste is het aan te raden om 1 grote eyecatcher te voorzien zoals een prachtig goedgevulde ballonguirlande of een mooi groot bloemboeket.

    Zorg voor kidsproof eten en drinken

    Maak eerst de keuze of jullie voor een los eetconcept kiezen of voor een klassieke lunch/diner op het communiefeest of lentefeest. Vergeet daarbij vooral niet dat ‘kids, kids zijn…’ en lang stilzitten of tafelen meestal niet aan hen besteed is. Vooral als er allerlei leuks te beleven valt op zo’n feest.

    Kies je voor een lossere stijl dan zijn er veel verschillende mogelijkheden. Enkele ideeën:

    • Uit ‘t vuistje

    Ga voor luxe wraps of croques uit ’t vuistje, waarbij je naast de klassieke versies ook kan experiminteren met pesto, mozarella, kruidenkaas en zalm.

    • Gevarieerd buffet

    Maak een gevarieerd buffet met allerlei warme en koude gerechtjes in kleine porties. Zo kiest iedereen waar hij of zij zin in heeft.

    • BBQ

    Met een BBQ scoor je altijd. Van de aperitiefhapjes (bv. scampispiesjes, kippenboutjes etc.), over het hoofdgerecht (bv. steak, ribbetjes, worstjes etc.) tot het dessert (bv. banaan met chocolade): alles kan op de barbecue. Njammie!

    • Sharing dishes

    Serveer op tafel verschillende gerechten in mooi gedresseerde schotels of potten zodat ieder zichzelf kan bedienen naar hartelust. Dit bezorgt je ongetwijfeld het ultieme familiegevoel.

    Opteer je toch eerder voor een klassieke lunch of diner, dan zijn balletjes in tomatensaus, een lekkere spaghetti, stoofvlees met frietjes of koninginnehapje steevast bij de favorieten van jullie jongste gasten.

    lentefeest

    Vergeet naast het eten ook niet de kindvriendelijke dranken. Uiteraard zijn er de klassieke sappen en frisdranken, maar misschien wil je iets gezonders voorzien? Denk dan zeker aan een lekkere mocktail of infused water met rode vruchten, limoen, citroen of munt.

    Creëer een beleving

    We weten allemaal dat kinderen graag wat entertainment hebben op een feest. Aan jou de keuze voor een traditionele of meer originele vorm van entertainment.

    Met de traditionele animatie bedoelen we een leuk springkasteel, buitenspelletjes of gezelschapsspelen. Zijn er wat oudere nichten of neven dan kan je hen vragen of ze willen knutselen met de andere kinderen of misschien willen ze wel een kinderdisco organiseren zodat ze hun eigen kinderfuif hebben.

    Wil je het over een andere boeg gooien, huur dan bijvoorbeeld eens een set lasershooting waar heel de familie kan aan deelnemen of huur iemand in voor een leuke (kids)workshop (bijvoorbeeld cupcakes maken, slijm maken, muziekworkshop…)

    communiefeest

    Heb je weinig tijd maar wil je toch een onvergetelijk communie- of lentefeest voor je zoon of dochter? Dan komt Elegant Events als feestorganisator en eventplanner jou graag te hulp gesneld. Wij worden jouw partner in crime die alles voor je uitzoekt, opvolgt en je volledig ontzorgt tijdens de voorbereiding en op het feest zelf. Interesse? Neem gerust contact met ons op.

    Share this post

    dieetwensen

    Hoe ga ik om met de dieetwensen van mijn gasten?

    De dag van vandaag kijken we er niet meer van op als iemand bepaalde dieetwensen of -restricties heeft. Wanneer je dus een feest organiseert bestaat de kans dat je voor enkele gasten rekening zal moeten houden met bepaalde voedingswensen. In deze blog vertellen we jou hoe je dit het best aanpakt en communiceert naar jouw cateraar.

    >> lees meer

    Originele vrijgezellenfeest activiteiten

    Staat het huwelijk van jouw vriend of vriendin bijna voor de deur? Dan is het hoog tijd om voor hen een vrijgezellenfeest te plannen! We kennen allemaal de stadsspelletjes of het uitgaan met de vrienden of vriendinnen om de laatste dagen of weken als niet-getrouwde te vieren. Maar wil je de bruid of bruidegom verrassen met een originele activiteit? Lees dan zeker verder, want in deze blog geven wij jou enkele leuke alternatieve activiteiten.

    >> lees meer
    WIT FOTOGRAFIE

    Hoe organiseer je een personeelsfeest?

    Hoe organiseer je een personeelsfeest? In deze blog geven wij jou mee met welke belangrijke aspecten je rekening moet houden.

    >> lees meer

    Welke info bezorg je de eventplanner?

    Heb je gekozen voor een eventplanner om jouw bedrijfsevenement te organiseren? Goede keuze! Maar welke info bezorg je aan de eventplanner?

    >> lees meer

    Wat te doen met de bloemen na jouw huwelijksdag?

    Bloemen op een huwelijk? Voor velen een absolute must. Van het bruidsboeket en bloemen voor de bruidssuite tot de prachtige florale aankleding van je ceremonie- en feestlocatie. Bloemen zorgen voor een ware streling van het oog en maken het geheel toch altijd iets feestelijker en gezelliger. Maar wat doe je nu met al die bloemen na je grote dag? Wij geven jou graag enkele tips en ideeën!

    >> lees meer
    get married in belgium

    Five reasons to get married in Belgium

    Looking for a unique place to celebrate your wedding? Consider to get married in Belgium! It may be a small country, but Belgium is full of hidden gems.

    >> lees meer

    Vragen? Blijf er niet mee zitten.

    Scroll naar boven